تجزیه و تحلیل خویشتن:
با ارزیابی تجربه قبلی تان درباره خودتان بیاموزید. یک ارزیابی صادقانه درباره خودتان به شما در استخراج نتایج سودمند راجع به نقاط ضعف و قوتتان کمک خواهد کرد. تجزیه و تحلیل در تصمیم گیری مربوط به این نکته، کمک خواهد کرد که در کجا از بهترین موفقیت برخوردار شوید.
ارزیابی بازار:
درک پیشنهادهای موجود در بازار کار و تحقیق جامع درباره بازار کار، ابزار مناسب برای یافتن فرصتهای موجود است.
هدف گذاری:
هدف گذاری به شما تمرکز بیشتری خواهد بخشید.
مدیریت تغییر:
زمانی که تعیین خواسته های خود و زمان نیل به آن ها را هدف گذاری کرده اید، می توانید گامهای لازم برای دستیابی به آ«ها را برنامه ریزی کنید تا به آرامی پیشرفت کنید.
نظارت و کنترل:
بازبینی در مورد پیشرفت در راستای اهداف دوره خدمتیُ برنامه ریزی و بازنگری منظم آنُ به شما اطمینان خواهد داد که در مسیر موفقیت باقی بمانید و بر توسعه های جدیدی که ممکن است بر مسیر شغلیتان موثر باشدُ نظارت داشته باشید.